24.1.13

hati perlu berhati hati

bila hati berasa resah dan tidak tenteram. carilah Tuhan Yang Esa. bila hati berasa tenang dan aman. bersyukurlah kepada Allah Yang Maha Kuasa. segala yang berlaku telah ditetapkan oleh-Nya. ada sebab kenapa Dia pinjamkan kita seseorang itu untuk sementara waktu. biar kita belajar dari kesilapan tetapi jgnlah diulang kesilapan lalu.

Dia lebih mengetahui apa yg terbaik utk kita. kita diciptakan oleh-Nya. diberikan akal fikiran yang sempurna utk berfikir dgn betul. namun tidak ramai yg menggunakan dgn sebaiknya. begitu jgak lah aku yg terlalu jahil dan sering lupa akan nikmat yg telah Dia berikan.

hati. perlu berhati hati dlm setiap perkara yg ingin dilakukan. jgn terlalu ikut kan perasaan. berfikirlah sejenak. adakah betul apa yg akan kita lakukan? jgn terlalu terburu-buru dlm membuat keputusan. sama ada kita akan menyesal dgn perbuatan kita atau kita akan mendapat sesuatu yg berfaedah dri perbuatan tersebut.


terasa nak nangis sekuat hati tanpa ada seorg pn yg perasan. terasa nk luahkan semua bnd. tpi aku xmmpu. biar aku simpan snri. biar sakit hati ni aku sndri yg rasa. luahkan segalanya kpd Allah. Allah lebih mengerti apa yg kita rasakan. semoga hati ini diberi ketenangan dan kekuatan utk menghadapi cabaran dari-Nya.

Ya Allah. :'(

-FISYA-
assalamualaikum

4 comments:

  1. Replies
    1. ada prob skit kat sni. nnt kalau bole jmpa CNY aku cita2 la k? :)

      Delete
  2. good solution. biar hati sekeras concrete okay? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk hati aku jdi cam hati dia la? tak bole lwn ouw.

      Delete