24.1.13

hati perlu berhati hati

bila hati berasa resah dan tidak tenteram. carilah Tuhan Yang Esa. bila hati berasa tenang dan aman. bersyukurlah kepada Allah Yang Maha Kuasa. segala yang berlaku telah ditetapkan oleh-Nya. ada sebab kenapa Dia pinjamkan kita seseorang itu untuk sementara waktu. biar kita belajar dari kesilapan tetapi jgnlah diulang kesilapan lalu.

Dia lebih mengetahui apa yg terbaik utk kita. kita diciptakan oleh-Nya. diberikan akal fikiran yang sempurna utk berfikir dgn betul. namun tidak ramai yg menggunakan dgn sebaiknya. begitu jgak lah aku yg terlalu jahil dan sering lupa akan nikmat yg telah Dia berikan.

hati. perlu berhati hati dlm setiap perkara yg ingin dilakukan. jgn terlalu ikut kan perasaan. berfikirlah sejenak. adakah betul apa yg akan kita lakukan? jgn terlalu terburu-buru dlm membuat keputusan. sama ada kita akan menyesal dgn perbuatan kita atau kita akan mendapat sesuatu yg berfaedah dri perbuatan tersebut.


terasa nak nangis sekuat hati tanpa ada seorg pn yg perasan. terasa nk luahkan semua bnd. tpi aku xmmpu. biar aku simpan snri. biar sakit hati ni aku sndri yg rasa. luahkan segalanya kpd Allah. Allah lebih mengerti apa yg kita rasakan. semoga hati ini diberi ketenangan dan kekuatan utk menghadapi cabaran dari-Nya.

Ya Allah. :'(

-FISYA-
assalamualaikum

18.1.13

perasaan

perasaan yg tak henti2 menyeksa aku. perasaan yg tak henti2 bermain. perasaan yg sering terkeliru. kenapa perasaan ni semua wujud? perlu ka aku terus menerus kisah tentang perasaan yg aku snri tak pasti betul atau hanya mainan semata2. sukar utk aku tentukan sndri. aku sndri tak dpt berfikir dgn betul.

kadangkala aku berfikir. adakah betul segala tindakan aku dulu? adakah betul tindakan aku sekarang? jika tdk, apa yg harus aku lakukan utk betulkan semua ni? mengapa semua ni harus berlaku sekarang? kenapa tdk 3 bulan yg lalu? kenapa tetiba semua ini terjadi bila aku dah bersedia utk lupakan segala yg pernah berlaku dulu? kenapa?


dugaan yg sering datang menimpa aku. aku tak kuat utk hadapi semua ni sorg diri. terasa kehilangan yg amat sgt. kehilangan yg tak pernah aku rasakan sebelum ini. kehilangan ini amat perit bagi aku. ingin sekali aku cari kembali perasaan dan segala yg telah hilang itu dan penuhi semula hidup aku. tapi itu semua tak mgkin berlaku.

knpa perasaan aku sering meminta sesuatu yg aku sndri sukar utk dapatkan? knpa aku harus terus menerus menghukum dri sndri? pernah suatu ketika dulu aku kuat utk menyatakan yg aku tdk akan putus asa. tapi segalanya berubah. dan aku menjadi lemah kembali. terlalu lemah utk melangkah. terlalu berat kaki ku utk mengorak langkah dan tinggalkan segalanya dibelakangku tanpa perlu aku menoleh semula.


tiap persoalan yg bermain di fikiran aku akan ditemani bersama airmata yg telah lama aku simpan. airmata yg mengalir tanpa henti seperti tahu betapa sakitnya hati ini. aku terlalu rindu akan masa lalu. terlalu rindu akan segala kenangan. terlalu rindu akan....... hmm. tiap hari aku mengeluh. mengeluh kerana terlalu penat merindui segalanya.

aku terpanggil utk hentikan segala nya. namun aku sedar bahawa itu semua tak mgkin berlaku jika aku hanya memikirkan tentang diri aku sndri. walaupun aku buntu. tetapi aku akan tetap mencuba dan kali ini. aku tak akan mengalah dgn perasaan aku sndri.


aku tersedar yg aku tidak sanggup utk lepaskan

assalamualaikum
-FISYA-

4.1.13

gadget thingy

ahhah! hello hello hello.  hari ni aku malas ahh nk tny tu. nk bebel ni. or what-so-ever bagai. aku nk stret (pening eja betui2) to the point. LATEST GADGET yg aku maw. ehem. *bunyi drum*


ha tudia tudia tudia! yg cik abang hensem atas tu nama dia samsung galaxy tab 2 10.1. aku maw yg putih pny. sbnrnya aku tak ksah la apa pn brand dia. aku just set target yg aku nak beli tab. sebab apa? sbb nk menunjuk? sbb nk perabeh duit? BUKAN! hah.

sebab dia. aku tension ngn phone aku yg skg. asek memory full ja. alah. galaxy ace bkn besaq mna internal dia. kecik nk mati. dulu aku xtaw la natang ni pntg sgt. kalau dak aku bli phone lain dah. tapi apa pn aku ttp syg phone ni bhaii. jgn memain. setelah terjatuh byk kli. tu la tnda aku syg dia. :*ihiks.

k. buat masa ni aku mmg agak suka la kat tab 2 10.1 ni. aku xmaw hat 7.0 pny. sbb dia kecik. tgk xpuaih. maw bli hat besaq mia. ni 10.1. haa nala. baru puaih aku nk usha jerawat muka org. ehh. muka snri. -..-

k. sepanjang aku taip tadi sbnrnya aku taip tnpa henti. tak tak. mksd aku, aku ada benti gak. tpi xla benti pk pnjg2. aku taip ja apa yg aku rasa nk taip. k. k. k. tadi kata nk habaq bnd ni ja. aku ada kata ka? ada? xdak? lantak. DAH! done. byeeee~ \( ̄O ̄)

jap. nk tunjuk lagi sikit. 〜( ̄▽ ̄〜)


pergh! nipis lassiot! aumm. k. bye bye.

assalamualaikum
FISYA