23.10.12

what does friendship means to you actually?

assalamualaikum olls. woot woot. makin aktif berblogger bukan? hihiks. biasa lah. org cuti sem mmg gini. sgt bosan. hurr. *mohon jeles kpda mrka yg masih belum cuti* (─‿‿─) ditambah lagi b'sama wifi dgn  kelajuan skydive felix baumgartner. *tobat tipu* -,-


skang nk bebel psal ap? pnjg semacam kan tajuk kali ni? tak rasa janggal? tak? tak? emm. k.
benda ni da seminggu lebih jadi tapi aku still geram bukan sebab aku nk smpn dendam atau apa tapi sebab aku tak rasa depa ni sedaq yang depa ni dk buat jora lebih. fiuhhh. penat ckp tak da titik. -..-
hmm. sini lah nk cita.

al-kisahnya~

depa ramai2 satu geng. tpi ada 3 org ja yg terlibat. si A ni dk backup si B tipu si C. tanpa disedari yg si C sedar yg dia ni ditipu oleh kedua2 mereka. depa xtaw yg si C dah rasa lain mcm msa bnd tu jdi. tpi dia buat xtaw ja. dia bt xtaw sbb dia caya kat "KAWAN2" dia. 
si C mmg sng caya kat org. bkn apa. depa kwn dah lama la jgak. sbb tu si C caya. apa yg si A ckp kat si C, suma dia caya. tpi jauh disudut hati si C dia sedar ada yg xkena sbnrnya. 
jdi si C pn pk sdlm mgkin nk terus caya atau tak. kwn2 si C pn ada bgi nshat. si C pn amik keputusan mntk tlg mmbe dia cari kebenaran. dan ternyata lah yg si C ni dah ditipu. mudah kan bnd ni terbongkar? hoho. bnd ni jdi satu mlm ja. around 3 4 jam dah dpt taw hal sbnr. 
si C ni terasa bodoh gila sbb caya depa. xsgka la kan si B sggp korbankan friendship depa demi kepentingan snri. si A ni plak ikut ja. tapiiii.. apa yg si C susah nk terima skg ni. apa dia nk buat bila depa suma jmp nnt? mgkin hati si C keras cm batu. tpi dlm sekelip mta ja, hati dia bole lembut. si C tak mgkin bole maafkan depa 2. buat masa sekarang..........

based on that story just now. i feel so curios about what does friendship means to all of this people nowadays? they seem to be so easily take people for granted and use them whenever they want it. i dont know. but its really hard to find a TRUE friendship now.

look. i know maybe they think some people are so dumb that they can treat them in whatever way they want. but THINK twice. no. not twice. but a dozen trillion times before you ever have a thought of doing it. think that one day you will face the same thing as what you have done to people.


did you ever know how cruel betrayal is? omogosh! seriously these people need a brainwash. just take their brain and wash it with the washing machine or bleach or whatever! just please do something to them before they start doing this crap again! urghh. for a sec! im begging. think. what does friendship means to you?!

assalamualaikum
FISYA

No comments:

Post a Comment